8. listopadu 2013

William Shakespeare - Macbeth

Tak jo, Macbeth pojednává o tom, jak Macbeth je schopný pro trůn zabíjet. Na začátku se mu zjeví sudičky a předpoví mu, že bude Kawdorem (Nějáký titul) a potom i králem. No, jelikož se splní to s tím Kawdorem, tak začne usilovat i o trůn a zabije krále. Resp. Nechá ho zabít. Pak se to tam strááášně zamotá... xD a končí to velkou bitvou, kde Makbetha zabijí a jeho hlavu napíchnou na kůl. On ten děj je docela složitý, tak po mně moc podrobný výklad nechtějte... To hlavní je, že Makbeth vraždí kvůli trůnu.

Je to dobré čtení, navnadilo mě hlavně zase to, co bylo ve Vraždách podle Shakespeara a proto jsem to přečetla. Líbilo se mi to, ale pravdou je, že Hamlet je lepší. Mno, co ještě napsat k Macbethovi... Snad, že pokud se pouštíte do Shakespeara, nemyslím si, že je vhodné číst to jako úplně první. Pokud chcete začít se Shakespearem, doporučuju Hamleta, nebo Sen noci svatojánské. Pak už je to celkem jedno, já třeba mám v plánu číst Krále Leara. Sháněla jsem ho strašně dlouho a konečně sehnala. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat