30. dubna 2009

Hraničářův učeň


Tak jo, rozhodla jsem se, že zase něco rozpitvám a to až do mrtě. :) Tentokrát si vezmu na mušku knižní ságu Hraničářův učeň od Johna Flanagana.
A pro změnu nebudu kritizovat, ale chválit.
Takže, na úvod, Hraničářův učeň je fantasy kniha pro mládež, pojednávající o patnáctiletém chlapci Willovi, který se stal učněm hraničáte Halta, u něho se učí hraničářskému řemeslu, které obnáší stopování, přesnou střelbu, umění zacházet s mapami a zacházení s vrhacím a saxonským nožem.
Série knih vznikla v Austrálii a také jich tam již mají osum.
Will v knihách prožívá různá dobrodružství, například zabije spolu se svým mistrem, Haltem, baronem Araldem, bojovým mistrem Rodneym a svým koníkem Cukem dvě Kalkary - hrůzné nestvůry podobné medvědovi kříženému s opicí, které dokáží paralyzovat pohledem. Nebo je unesen Skandijci, kteří se předtím spřáhli s Morgarathem, zlosinem z Deštných hor. Nakonec to jsou ale právě Skandijci, kteří Willovi a Evanlyn (Kasandře), královské dceři, zachrání život.
A co na to říkám já?
Tak to je opravdu velice jednoduché. Říkám: "Padejte do knihkupectví, nebo aspoň do knihovny a koukejte si to přečíst. Je to jedna z nejlepších knih, co jsem zatím četla a myslím to smrtelně vážně.
Takže vám radím poslechněte mě. Nebudete litovat. Alespoň pokud jste milovníci fantasy, tak potom určitě ne. :) A co je na tom nejlepší? Ještě se u toho pobavíte. :) Vážně. Například u prvního dílu jsem se smála pomalu nepřetržitě od začátku až do konce. A čím vícekrát jsem ho četla, tím více jsem se smála. :)
Dejte na mě a přečtěte si to. Tohle je můj názor.

Žádné komentáře:

Okomentovat