7. května 2018

Sabine Giebken - Černý měsíc

Tak po dlouhé době opět píšu článek. Já vím, že jsem v roce 2017 nepřidala vůbec nic, ale ještě stále žiju. Akorát že pokud píšu, tak píšu spíš na moje anglické stránky. Nicméně, dnes jsem dočetla knihu. V češtině. No, tak jsem si řekla, že o ní napíšu sem, na mé české stránky. Třeba si to tady někdo i přečte.
Kniha se jmenuje Černý Měsíc a je od spisovatelky Sabine Giebken, jak jste si mohli přečíst v názvu článku. Vypráví o dvou nerozlučných kamarádkách - Leně a Britě. Obě dvě dívky jsou blázny do koní, nicméně Brita má zakázáno jezdit, protože její maminka je hodně bojácná. Lena naopak chodí na hodiny ježdění, kam Brita chodí s ní a tajně si občas taky zajezdí.
Jednoho dne ovšem dívky v lese objeví neznámého koně. Pojmenují ho Černý Měsíc a zatímco se snaží najít jeho majitele, tajně se o něj starají v opuštěné zahradě uprostřed lesa. Jednoho dne se jim ozve muž jménem Karl a že kůň patří jemu. Dívky se s koněm rozloučí a, byť neochotně, ho muži předají. Následně se ovšem ukáže, že Černý Měsíc je ve skutečnosti Diamant a je slavného původu. Muž, který si pro něj přijel není jeho majitelem, nicméně pro majitelku pracuje.
Aby toho nebylo málo, majitelka se koně chtěla zbavit a provést pojišťovací podvod a na ztraceném koni zkásnout deset milionů korun. Její plán je naštěstí Lenou odhalen a Měsícův život zachráněn. Půvondí majitelka je zatčena a koně odkoupí Lenina trenérka ježdění, takže dívky se se svým čtyřnohým kamarádem rozloučit nemusí.
Dle toho, co jsem četla na poslední straně knihy, se jedná pouze o první díl, nicméně k dalším dílům nemám přístup. Tuto knihu vlastním už dlouho, dostala jsem ji v době, kdy jsem byla členkou Pony Clubu, což už je dost pěknou řádku let zpátky. Z Pony Clubu mám a měla jsem velké množství knih. Mnoha jsem se vzdala a dala je na místo, odkud si je mohl kdokoliv vzít, ale několik jsem si jich nechala a tahle je jednou z nich.
Kniha je určená spíše mladším dívkám, nicméně se mi líbila a to hlavně proto, že mám ráda koně. Myslím si, že knihu může číst jakýkoliv milovník koní tak do věku těch 25 - 27 let, pak už si myslím, že je člověk na tento typ knih moc starý, i když to samozřejmě nemusí platit pro všechny.
Jak jsem řekla, doporučuju zejména milovníkům koní. A pokud se mi někdy do rukou dostanou i další díly, tak o nich sem samozřejmě napíšu. Zatím se mějte a já pevně doufám, že další článek bude dříve, než zase za rok a půl nebo něják tak.
Pokusím se, abych přidala alespoň jeden článek za dva měsíce, víc se slíbit neodvážím, protože jak říkám, pokud píšu, tak píšu hlavně anglicky a tyto stránky jsou v češtině. Někde v bočním menu by měl být odkaz na mé anglické stránky, pokud by to někoho zajímalo. :)

~AnnElfwind

Žádné komentáře:

Okomentovat