25. května 2014

"Vědro"

Nevím, jak v jiných oblastech republiky, ale tady u nás v Brně je dneska šílené vedro. Je to obrovský kontrast proti tomu, co bylo ještě minulý týden. Jela jsem dnes s mámou na kolech a ač to byl sice krásný výlet, musím říct, že ke konci ze mě lilo jak z vola. Přidala bych fotky, které jsem cestou nafotila, ale něják je zatím nemám v počítači. Nakonec se k tomu ale dokopu a kdybyste měli zájem, tak napište do komentářů a já ty fotky dodatečně zveřejním.

Jely jsme podél řeky a potom dál přes takovou drncavou cestu a skrze tunel. Potom jsme zahly na cestu, kterou jsme absolutně netušily, kam vede, ale ukázalo se, že vede na místo, kde to znám, což je konečná trolejáku. Byla jsem tam sice jenom asi dvakrát, ale to nevadí. Potom jsme jely kolem místa, kde otec dřív prodával v takovým malým obchůdku a zjistily jsme, že je ten obchůdek zbouraný. Zajímavé, myslela jsem, že ještě stojí.
No, a pak dolů z kopce a kolem druhé strany vody zpět a následně kolem splavu a pak domů.
No, a kam tímto článkem směřuj. Směřuji k tomu, že před několika lety jsem udělala takový krásný přeřek. Byli jsme tehdy na návštěvě u příbuzných v Sedlnicích a bylo zrovna šílené horko. Již zesnulý manžel mojí tety - Jenda - se mě tehdy zeptal, jak je venku a já jsem mu chytře odpověděla, že je tam vědro. No, a od té doby to všichni používají a já mám sto chutí si to nechat patentovat.
Prostě, když je venku tak strašný hic, že už ani to slovo hic to nevystihuje, tak to znammená, že je tam vědro.
Takže prostě se to něják uchytilo a celá naše rozvětvená rodinka to začla používat.

V naší rodině se vyskytují další zajímavé fráze. Syn mého bratrance Vojta by si mohl nechat patentovat "Něco se stalo", což se po jisté návštěvě Sedlnic stalo jeho sloganem a všichni si to s ním spojujeme.
Kdysi dávno také někdo vyslovil: "Toš kde máš tu šňůrečku?" z čehoš se potom stalo: "Toš kde máš to, co ti dal ten?"
Také děti mých sestřenic Mates a Eliška mají slogany, které si s nimi spojujeme, ale momentálně si je nejsem schopná vybavit. Kdybych si vzpomněla, tak to sem ještě dopíšu, ale momentálně opravdu nevím.

Kdo z vás zná víno Malbec? Ne, že bych víno pila, ale moji příbuzní si jej oblíbili a pak jsme jeli do opět do Sedlnic a Hana - moje teta - jej přejmenovala na Maltex a to se také ujalo, takže od té doby nekupujeme Malbec, ale Maltex.

A co vy? Máte v rodině také takové fráze, které jsou typicky něčí a s kterými si okamžitě spojíte nějákou osobu?

~AnnElfwind

Žádné komentáře:

Okomentovat