13. srpna 2020

Portrét uhlem

 

Už je to bůhví jak dlouho, co jsem sem přidala nějaký můj obrázek. A jelikož jsem dneska namalovala jeden, který se mi moc líbí, rozhodla jsem se, že se o něj s vámi podělím. Mám sice i jeden, který je taky nedávný a líbí se mi ještě víc, ale tady na tom je něco, co už tu dlouho nebylo - je uhlem. Ano, vytáhla jsem uhly a něco s nima nakreslila. 
Ono totiž hlavně hrálo roli to, že jsem ne tak dávno koupila takový ty tenký přírodní měkký uhle. Vine charcoal anglicky pro ty, který by to zajímalo. No, a navíc mám takovej skicák. Takovej s opravdu hladkým papírem uvnitř. A já si tak řekla, že by to bylo pro ten uhel bezvadný!

Odbočka - teď jsem dopsala komentář k tomuto obrázku v angličtině a je to divný to teď psát znova a česky! Prostě divný divný divný!

No, ale zpět k obrázku. Je to náhodný portrét. Neměla jsem k tomu žádnou předlohu ani nic jinýho. Prostě jsem si s tím přírodním uhlem začla čmárat, dělala jsem náčrt a něco z toho vylezlo. Pak jsem s tím načmárala hlavní stíny a pak nezbývalo než najít měkčí uhel, tentokrát ve formátu tužky. Když je to v tužce, tak je to bezvadný na detaily. Tak jsem s tím stíny prohloubila, přidala ty detaily, pak jsem to celý rozmazala domáckým rozmazávátkem, který sem si kdysi dávno vyrobila - smotanej papír, který drží pohromadě díky kusu lepící pásky. No, a pak jsem zjistila, že když chci udělat ty světlý místa, že mi guma negumuje dostatečně dobře... 

Tak jsem to vyřešila tak, že jsem to zafixovala fixativem a až to uschlo, vytáhla jsem nejnovější kauf - POSCA ficku, pardon, fixku. Ale ficka zní líp, tak to budu používat. Zkomoleniny slov jsou moje specialita a valná většina je jich naschvál, tak si zvykejte. Ovšem klidně upozorněte, když na něco takovýho narazíte, a já vám povím, jestli je to naschvál a nebo ne. 
Ale zpět k ficce. Použila jsem ji pro ty světlý místa - odlesk v oku, rty, pár detailů ve vlasech, světlo na okraji obličeje. Nevím, jestli mám všechny ty highlighty na správných místech, ale momentálně je mi to asi jedno, protože výsledek se mi úplně strašně zamlouvám. A mám to vedle sebe vodevřený a furt na to vejrám. Jako fakt. Za tento odstaves jsem se podívala nejmíň desetkrát.

A teď se zeptám: Líbí? Nelíbí? Pokud nelíbí, tak celkově nebo něco konkrétního? Pište do komentářů, ráda si počtu. 

~AnnElfwind

P.S. Na anglickým blogu to bude zveřejněný až v Září. Mám tam příspěvky přednastavený a málokdy něco zveřejním hned, jak to napíšu.

Žádné komentáře:

Okomentovat